tiistai 16. heinäkuuta 2013

VW Kuplan korjausta


Aiemmin kerroimme, että olemme aloittaneet vuoden 1974 Volkswagen Kuplan korjauksen. Korjattavaa Kuplassa riittää tällä tahdilla pariksi vuodeksi, koska se on paikoitellen erittäin ruostunut ja vaatii useita uusia osia. Siksi tämän kesän tavoitteeksi asetimme auton rungon korjauksen, jotta syksyllä voimme siirtyä korin pariin. Korissa on teoriassa vähemmän korjattavaa, mutta työtä se vaatii sekin.






Viime viikonloppuna vietimme kaksi työntäyteistä päivää Kuplan parissa ja sinä aikana saimme irroitettua toisenkin lattiapellin, hiottua etuosan ruosteet pois ja tarkistettua etuosan kunnon joka suunnasta. Käsittelimme etuosan myös ruosteenestomaalilla, jonka ensimmäinen kerros pysäyttää ruostumisen ja toinen kerros toimii pohjamaalina.



Harmittavana takaiskuna huomasimme kuitenkin runkoa pestessämme, että etuakseli on yhdestä kohdasta ruostunut puhki. Mietintään jäikin, tilaammeko uuden etuakselin vai korjaammeko vanhan. Periaatteessa kohdan voisi korjata hitsaamalla siihen lisää peltiä. Uuden etuakselin asentaminen sen sijaan olisi erittäin työlästä ja vaatisi tehokkaita työkaluja. Voikin siis olla, että mikäli päädymme uuden osan tilaamiseen pitänee myös etsiä akselille vaihtaja.

Kuplan tarinaa jatkamme noin viikon päästä, jolloin toivottavasti olemme jo päättäneet etuakselin korjaustavasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti