tiistai 14. kesäkuuta 2011

Yllätys



Nyt onkin aika paljastaa yksi salaisuus, jota olen pitänyt sisälläni jo reilun kuukauden.
Vanhempani ja pikkusiskoni nimittäin lähtivät tänään reilireissulle Italiaan ja minulla on varattuna lentoliput heidän viimeiseen kohteeseensa Roomaan. Juhannusaattona siis hyppään lentokoneeseen ja suhautan yllättämään matkaajat. Tavoitteenani on ehtiä hotellille ennen heitä, jotta yllätys maksimoituu.



Yllätyksen järjestäminen oli osittain aika työlästä. Jouduin nimittäin puhumaan äitini ympäri, jotta sain valtuuksia varailla lennot sekä osan hotelleista. Lentovarausten yhteydessä varasinkin samantien omat meno-paluulentoni Roomaan. Hotellien osalta minulla on pieni omantunnonpistos, sillä annoin äidilleni muokatun version varausvahvistuksesta. Kyseisen paperin mukaan hotelli olisi varattu kolmelle, mutta todellisuudessa se onkin varattu neljälle. Hintaakin jouduin muuttamaan, jotta äitini ei voisi sanoa huoneen olevan "kallis kolmen hengen huone".



Minulla jo perhoset hyppii mahassa ajatellessani sitä, kuinka äitini ja isäni yllättyvät nähdessään minut hotellissa! Pikkusiskoni tietää yllätyksestäni, sillä hänen tehtävänsä on viivyttää matkaseurueen lähtöä Pisasta. Minun lentoni nimittäin laskeutuu vasta puoli kahden aikaan päivällä, joten olisin hotellissa vasta lähempänä kolmea. Katsotaas, miten suunnitelmat toteutuvat. Ainahan minä voin yllättää heidät jostain matkailunähtävyydestä, jos en hotelliin ehdi ajoissa.



Vanhempieni toivuttua yllätyksestä meillä on tarkoitus kiertää Roomaa yhdessä. Tällä reissulla ajattelinkin käydä katsomassa niitä paikkoja, jotka jäivät viime vuonna näkemättä. Esimerkiksi Vatikaanin museo 20 euron sisäänpääsymaksusta huolimatta on jo merkitty must-see -listaani. Lisäksi Pyhän Pietarin kirkon kupoliin pitää mennä ennen kello 13.00, koska viime vuonna emme ehtineet jonoon riittävän ajoissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti